Ostrava má čtveřici nových nadějných projektů. Skončil druhý ročník startupového programu Tieto Nerds

Ostrava, 10. července 2017 – Zábavná reklama, detekce podvodníků na internetu, analýza datových toků i strojové učení umělé inteligence v Ostravě. S překvapivými řešeními přišli účastníci již druhého ročníku akceleračního programu Tieto Nerds, který v těchto dnech končí.

 „Z osmnácti přihlášených projektů jsme vybrali čtyři. Sešly se nám vyspělé a profesionální týmy, se kterými byla radost pracovat a které již teď slaví úspěchy na trhu,“ říká komunikační specialistka společnosti Tieto Czech Zuzana Mánková.

Tieto společně s Impact Hub Ostrava opět hledali mezi externisty i interními zaměstnanci takové projekty, které mají potenciál uspět na tuzemských i mezinárodních trzích a které přicházejí s kreativním řešením v různých oblastech. Do nejužšího výběru se nakonec dostaly projekty ThreatMark, PayJack, SQLdep a Neuron Soundware, které díky startupovému programu Tieto Nerds získaly impuls potřebný pro rozjezd projektu.

Projekt ThreatMark dokáže pomocí umělé inteligence rozpoznat podvodníky na internetu, díky čemuž jej lze využít v internetovém bankovnictví. PayJack řeší trh přesycený reklamou a nabízí sdělení s přidanou hodnotou využitelné například v předvolebních kampaních. Projekt Neuron Soundware využívá zvukových nahrávek, díky kterým pomůže opravit například vady na strojích, a poslední projekt SQLdep umí analyzovat datové toky, čímž může významně pomoci například bankovním institucím.

Největším přínosem byly určitě workshopy a konzultace s experty z Tieto Czech, kteří mají zkušenost s velkým byznysem ve Skandinávii,“ shrnuje své působení Jakub Luptovec, autor projektu PayJack, který je zároveň zaměstnancem Tieto. „Pomáhali nám i rady místních podnikatelů, kteří byli před patnácti lety tam, kde jsme my dnes,“ dodává.  

V průběhu dvou měsíců se start-upisté zúčastnili celkem osmi workshopů. Ty byly zaměřené na témata, která začínající firmy nejvíce „pálí“. Odborníci z Tieto, Impact Hubu a dalších firem a institucí tak hovořili například o řízení obchodu, analýze potřeb cílové skupiny, komunikaci a PR nebo o marketingu. Samozřejmostí byly taky průběžné individuální konzultace a diskuze šité na míru potřebám konkrétních projektů.

Vnímáme, že největší přidanou hodnotou společnosti Tieto je především schopnost napojit naše startupové týmy na zákazníky v severských zemích, kam by se jinak začínající podnikatelé jen těžko dostávali,“ vysvětluje Zuzana Mánková a dodává, že už dnes se zástupci společnosti těší na další ročník Tieto Nerds.

O společnosti Tieto

Tieto je největší severoevropský dodavatel IT služeb poskytující komplexní služby v oblasti IT pro soukromý i veřejný sektor a služby pro vývoj produktů v oblasti komunikace a moderních technologií. Jako důvěryhodný partner v transformaci IT pomáháme našim zákazníkům přizpůsobit jejich procesy a podnikání požadavkům trhu. V Tietu klademe velký důraz na profesionální růst a výsledky. Společnost Tieto, založená v roce 1968, se sídlem v Helsinkách a čistými tržbami 1,7 miliard eur zaměstnává na 13 000 expertů a působí ve více než 20 zemích světa. Její akcie jsou obchodovány na burze NASDAQ OMX v Helsinkách a Stockholmu.

Datum vydání: 
10 Červenec 2017
Share