Pavel Bekesky, Technical Specialist

Pavel BekeskyPavel Bekesky pracuje v Tieto Czech přes šest let. Svůj volný čas v posledních měsících zasvětil tvorbě počítačových her. Jeho prvotina nese název Runnster on the run! a herní fanoušci si ji už dnes užívají ve svých mobilech. 

O jakou hru se jedná? Co je jejím obsahem?

Hra se jmenuje Runnsters on the run! Na obrazovce jsou umístěné čtyři v sobě vnořené kruhy a v každém kruhu je osm příšerek různých  barev. Účelem je otáčet jednotlivými kruhy tak, aby vznikla kombinace minimálně tří příšerek stejné barvy v řadě. Dané příšerky následně zmizí, nahradí je nové a hráč získá příslušné body. Příšerek je k dispozici vice druhů a různými způsoby hráči ulehčují nebo zpříjemňují hru. Hra samozřejmě nese i svůj příběh, obsahuje více herních módů, od story módů, kde je potřeba plnit úkoly, přes sprint až po arénu, kde je možné změřit síly s ostatními hráči. Nejlepší tři pak získávají odměny. K dispozici jsou také různé kolekce a tzv. achievementy. Hra sice není zdarma, ale zato neobsahuje žádné reklamy a je k dispozici pro platformy Android a iOS. 

Jak se vlastně dělá taková počítačová hra?

Samotná tvorba je poměrně složitý proces, není to pouze o programování. Na prvním místě je samozřejmě nápad. Druhou fází bývá naprogramování tzv. prototypu, kdy se otestuje, zda je nápad opravdu hratelný a použitelný. Pak nastává plánování projektu, designování, následně hromada programování, testování, ladění chyb a pak konečně vydání. Spousta věcí se samozřejmě v průběhu projektu mění, hodně z nich se předělává a překresluje v návaznosti na hráčské potřeby. Runnster on the run!  

Kde jsi vzal znalosti vytvoření počítačové hry?

Možná se to bude zdát zvláštní, ale mým hlavním koníčkem je 3D grafika a vizualizace. Základy programování jsem pochytil ještě na střední škole a nějakou dobu zůstalo mým koníčkem. Pak jsem se mu ale spoustu let nevěnoval, takže Runnsters je v podstatě můj první větší projekt, do kterého jsem se pustil. Veškeré znalosti jsem získal během samotného projektu. Náš hlavní programátor mi například na začátku oznámil: „Potřebuji udělat to a ono, musí to být udělané v PHP a máš na to týden.“ A já za týden odevzdal kód, aniž bych předtím PHP viděl.

Jak dlouho ti trvalo hru vytvořit? Potýkal ses s nějakými problémy?

Na hře se dělalo zhruba dva roky a já jsem jí věnoval asi dvanáct měsíců v podstatě denně. Jako každý projekt, i tento s sebou nesl hromadu problémů, obzvláště pak, když jsme vstupovali do neznámých míst. Ale každý krok jsem bral jako výzvu a způsob, jak se něčemu novému přiučit.

Jaký pak byl osud hry?

Hra je dostupná pro mobilní zařízení na iTunes store pro iOS platformu a Google play pro Android. Jednáme s asijskými vydavateli ohledně přímé distribuce hry pro tamější trh.

Jaký je tvůj osobní vztah k počítačovým hrám? Jsi fanoušek? :)

Počítačové hry hraji od svých sedmi let až dodnes. V době mého dětství byly jako jediný zdroj pro hry tzv. arcade games, se kterými jsem strávil opravdu hodně času. Dnes vnímám počítačové hry spíše jako způsob odpočinku nebo zdroj inspirace. Přece jen má den pouze 24 hodin :) Pokud bych si měl vybrat, tak jedna z nejoblíbenějších je série Final Fantasy, z těch novějších pak World of Warcraft a Civilization, no a z těch mobilních pak samozřejmě Runnsters on the run! :) 

 

 

Share